CICOGNINI, Alessandro

traži dalje ...

CICOGNINI, Alessandro, tal. kompozitor (Pescara, 25. I 1906). Nakon završenih studijâ na konzervatoriju u Milanu (1927) pobudio je pažnju javnosti operom Donna lombarda (1933), ali se kasnije posvetio gotovo isključivo film. glazbi, stekavši ugled jednog od najboljih tal. filmskih kompozitora. Surađivao je osobito uspješno sa A. Blasettijem i V. De Sicom u njegovu neorealist. razdoblju. Razvio je koncepciju film. glazbe, zasnovanu na potcrtavanju poetskih elemenata s pomoću vrlo izrazitih melodija koje postaju karakteristične teme, »lajtmotivi« filma ili gl. junaka (npr. canzona — valcer u Romantičnoj avanturi, 1940, M. Camerinija ili pjesma skitnicâ u filmu Čudo u Milanu, 1950, V. De Sike).

Ostali važniji filmovi: Željezna kruna (A. Blasetti, 1941); Četiri koraka u oblacima (A. Blasetti, 1942); Nitko se ne vraća (A. Blasetti, 1943); Čistači cipela (V. De Sica, 1946); Kradljivci bicikla (V. De Sica, 1948); Prva pričest (A. Blasetti, 1950); Don Camillo (J. Duvivier, 1951); Policajci i lopovi (Steno i M. Monicelli, 1951); Za dva novčića nade (R. Castellani, 1951); Umberto D (V. De Sica, 1952); Stanica Termini (V. De Sica, 1953); Kruh, ljubav i fantazija (L. Comencini, 1953); Naša vremena (A. Blasetti, 1954); Napuljsko zlato (V. De Sica, 1954); Ljetno doba (D. Lean, 1955); Krov (V. De Sica, 1956); Očevi i sinovi (M. Monicelli, 1957); Crna Orhideja (M. Ritt, 1958); Jučer, danas, sutra (V. De Sica, 1963).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

CICOGNINI, Alessandro. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/961>.