THIRARD, Armand

traži dalje ...

THIRARD, Armand, franc. snimatelj (Mantes, 25. X 1899 - Pariz, 1974). Isprva se bavi kazalištem, potom je film. glumac i asistent snimatelja, napokon i snimatelj (od 1926). U dugogodišnjoj karijeri (povukao se 1969) snimio je više od 100 filmova, radeći za gotovo sve vodeće franc. redatelje. Izuzetan talent, istančana ukusa i maksimalnog osjećaja za likovnost, posebno se ističe stvaranjem turobnog ugođaja u crno-bijeloj tehnici (od Hotela Sjever, 1938, M. Carnéa do filma Moderato cantabile, 1960, P. Brooka). U Kapetanu remorkera (J. Grémillon, 1939) iskazuje se kao majstor pejzaža, osobito mora i atmosferskih pojava (snimke orkana), ali i kao liričar (prizori šetnje zaljubljenih na usamljenoj plaži). Idilični svijet pariških predgrađa u Ljepoticama noći (R. Clair, 1952) fotogr. sredstvima uspješno suprotstavlja stiliziranim prizorima fantazijâ i snova.

Ostali važniji filmovi (sam ili u suradnji): Vode Nila (A. Berthomieu i M. Vandal, 1929); David Golder (J. Duvivier, 1930); Pet prokletih džentlmena (J. Duvivier, 1931); Onaj riđokosi (J. Duvivier, 1932); Glava jednog čovjeka (J. Duvivier, 1932); Crne oči (V. Tourjansky, 1935); Kočija (A. Litvak, 1935); Mayerling (A. Litvak, 1936); Gospodin Flow (R. Siodmak, 1936); Vatrene noći (M. L’Herbier, 1936); Tvrđava šutnje (M. L’Herbier, 1937); Srce Pariza (M. Allégret, 1937); Oluja (M. Allégret, 1938); Rodoljub (M. Tourneur, 1938); Kraj dana (J. Duvivier, 1939); Volpone (M. Tourneur, 1940); Ubojstvo Djeda Mraza (Christian-Jaque, 1941); Fantastična simfonija (Christian-Jaque, 1942); Ubojica stanuje na br. 21 (H.-G. Clouzot, 1942); Ruka đavola (M. Tourneur, 1942); Farandole (A. Zwoboda, 1944); Đavolova kći (H. Decoin, 1945); Pastoralna simfonija (J. Delannoy, 1946); Šutnja je zlato (R. Clair, 1947); Quai des Orfèvres (H.-G. Clouzot, 1947); Ljubavnici su sami na svijetu (H. Decoin, 1948); Poleđina karata (A. Cayatte, 1948); Manon (H.-G. Clouzot, 1948); Miquette i njezina majka (H.-G. Clouzot, 1949); Maria Chapdelaine (M. Allégret, 1949); Ljepotica koja je tu (J.-P. Le Chanois, 1950); Atol K (L. Joannon, 1950); Nadnica za strah (H.-G. Clouzot, 1953); Državni neprijatelj br. 1 (H. Verneuil, 1953); Ovan s pet nogu (H. Verneuil, 1954); Ljubavni čin (A. Litvak, 1954); Demoni (H.-G. Clouzot, 1955); Kad bi svi momci svijeta (Christian-Jaque, 1955); Vrijeme ubojica (J. Duvivier, 1955); I Bog stvori ženu (R. Vadim, 1956); Zna li se ikad? (R. Vadim, 1957); Budi lijepa i šuti (M. Allégret, 1957); Djevojka iz Hamburga (Y. Allégret, 1958); Tri dana života (G. Grangier, 1958); Babette ide u rat (Christian-Jaque, 1959); Istina (H.-G. Clouzot, 1960); Volite li Brahmsa? (A. Litvak, 1961); Odmor ratnika (R. Vadim, 1961); Dvorac u Švedskoj (R. Vadim, 1963); Zamka za Pepeljugu (A. Cayatte, 1965); Bitka za San Sebastian (H. Verneuil, 1967); Um caruje (G. Oury, 1968).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

THIRARD, Armand. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/5174>.