SOUTTER, Michel

traži dalje ...

SOUTTER, Michel, švic. redatelj franc. izraza (Ženeva, 2. VI 1932). Nakon gimnazije bavi se raznim poslovima. Širokih interesa, objavljuje zbirku poezije (1953), piše libreto za operu J. Guyonneta, nastupa kao šansonjer-kantautor. U Parizu upoznaje C. Gorettaa; kao njegov asistent 1961. otpočinje film. karijeru. Od 1965. režira na televiziji, dok prve kinemat. filmove (Zubati mjesec — La lune avec les dents, 1966; Hašiš — Haschisch, 1967; Jabuka — La pomme, 1969; James ili ne — James ou pas, 1970; Mjernici — Les arpenteurs, 1972) snima u niskobudžetnim uvjetima (na 16 mm vrpci) i u crno-bijeloj tehnici. Iznenadni uzlet švic. frankofonske kinemagrafije poč. 70-tih godina, čiji je — nakon Gorettaa i A. Tannera — najznačajniji protagonist, omogućuje mu rad na visokobudžetnim projektima, uz znatno povoljnije produkcijske uvjete i često s poznatim franc. zvijezdama. Ti njegovi filmovi (npr. Bijeg — L’escapade, 1973; Orijentiranja — Repérages, 1977; Ženska ljubav - L’amour des femmes, 1981; Adam i Eva — Adam et Ève, 1983; Potpis: Renart — Signé Renart, 1985) manjim brojem likova, emotivnošću, vještim miješanjem dramskih i komičnih elemenata, te »škrtim« red. stilom izazivaju usporedbu s djelima čehosl. »novog vala« iz 60-ih godina.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

SOUTTER, Michel. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 26.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/4856>.