BELLON, Yannick

traži dalje ...

BELLON, Yannick (pr. ime Marie-Annick Bellon), franc. montažerka i redateljica (Biarritz, 16. IV 1924). Nakon samo jedne godine napušta studij na IDHEC-u i postaje asistentica montaže; ubrzo se razvija u jednu od vodećih montažerki franc, kinematografije, čija su najbolja ostvarenja u crt. filmovima animatora Dubouta i igr. filmu Divno doba (1959) P. Kasta. Režijom dokum. filmova počinje se baviti krajem 40-ih godina, i već svojim prvim filmom Goemoni (Goémons), o otočkom životu, osvaja gl. nagradu za dokum. film na Bijenalu u Veneciji 1949; njezin dokumentaristički opus karakteriziraju jasnoća opažanja i izlaganja. Poč. 70-ih godina ogleda se i u igr. filmu; premda nisu imali većega komerc. uspjeha, njeni filmovi očituju jasnu autorsku orijentaciju na dva plana: zanima je odnos čovjeka prema vremenu u kome živi te odnos suvremenih muškaraca i žena.

Njezina sestra Loleh Bellon je kaz. i film. glumica, česta protagonistica igr. filmova svoje sestre.

Ostali filmovi (kao redateljica) — dokumentarni: Colette (1950); Ipak Varšava (Varsovie quand même, 1954); Jutro kao svako drugo (Un matin comme les autres, 1954); Zaboravljeni ljudi (Les hommes oubliés, 1957); Zaa, mala bijela deva (Zaa le petit chameau blanc, 1960); igrani: Negdje netko (Quelque part quelq'un, 1972); Jeanova žena (La femme de Jean, 1973); Nikad više uvijek (Jamais plus toujours, 1976); Oskvrnuta ljubav (L'amour violé, 1978); Gola ljubav (L'amour nu, 1981).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

BELLON, Yannick. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/445>.