LZMK

Filmska enciklopedija

OKAMOTO, Kihachi Filmska traka traži dalje ...

OKAMOTO, Kihachi, jap. filmski i tv-redatelj (Yonago, 17. II 1924). Nakon nezavršena studija ekonomije, 1943. zapošljava se u film. kompaniji Toho kao asistent redatelja (npr. S. Taniguchija, M. Makina i M.Narusea). Kao redatelj debitira filmom Sve o braku (Kekkon no subete, 1958) i nastavlja raditi uglavnom na projektima krim. i gangsterskog žanra (→ yakuza), u kojima demonstrira zavidne kvalitete film. zanata. Posebnim ambicijama izdvajaju se Neovisna banda (Dokuritsu gurentai, 1959), neskriven satirički prikaz carske vojske, i Najduži dan Japana (Nippon no ichiban nagai hi, 1967), brižljiva rekonstrukcija kapitulacije Japana u II svj. ratu. U vlastitoj neovisnoj produkciji 1968. realizira Ljudski metak (Nikudan), groteskno preispitujući psihologiju pilotâ-kamikazâ, ali ga komerc. neuspjeh vraća u Toho. Otada režira spektakle žanra → jidai-geki (čiji je protagonist najčešće T. Mifune); ističu se Crveni lav (Akage, 1969), Zatoichi i Yojimbo (Zatoichi to Yojimbo, 1970) te Legenda o džudou (Sugata sanshiro, 1977), remake red. prvijenca A. Kurosawe iz 1943. Tipičan je predstavnik većeg broja jap. redatelja koji posjeduju vrhunski profesionalizam, ali ne i autorsku samostalnost i neovisnost. Režira i na televiziji (npr. tv-serija Osveta /Adauchi/ iz 1976).

Ostali važniji filmovi: Obračun u podzemlju (Ankokugai no taiketsu, 1960); Gazda umire u zoru (Kaoyaku akatsuki ni shisu, 1961); Samuraj (Samurai, 1965); Ogrlica Velikog Bude (Daibosatsu toge, 1966); Bitka za Okinawu (Okinawa kessen, 1971).

N. Sić.


Citiranje:
OKAMOTO, Kihachi. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 13.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=3822>.

kratice i simboli