LAVAGNINO, Angelo Francesco

traži dalje ...

LAVAGNINO, Angelo Francesco, tal. skladatelj (Genova, 22. II 1909). Završio (1932) studij kompozicije na konzervatoriju u Milanu. God. 1948-62. profesor film. muzike na muz. akademiji Chigiana u Sieni. Afirmira se kao autor operne, simfonijske, komorne i vokalne muzike. Prvu značajniju film. partituru sklada za Otela (1952) O. Wellesa, uporabivši stereofoniju koju tal. skladatelji dotad nisu koristili, da bi muzičko-akustičkim sredstvima bio u skladu s Wellesovim eksperimentima u mizansceni i kompoziciji kadra. Skladao je za više od 250 dokum. i igr. filmova, svrstavši se među najplodnije tal. filmske kompozitore. Godišnju nagradu tal. kritike Nastri d'Argento dobio je za muziku cjelovečernjih dokum. filmova Izgubljeni kontinent (G. Moser, 1954) i Bijela vrtoglavica (G. Ferroni, 1955). Ipak, njegovim najuspjelijim ostvarenjem smatra se partitura sl. filma Zelena magija (G. G. Napolitano, 1952), u kojem je — sudjelujući i izravno u snimanju — na licu mjesta iznalazio glazb. sredstva koja najvjerodostojnije izražavaju karakteristične zvukove ambijenta. U muz. komentarima takvih putopisnih filmova o egzotičnim krajevima koristio je sve mogućnosti suvremene elektroakustičke tehnike, a redovito izbjegavao šablonske obradbe domorodačkog folklora. Napisao je više studija o film. muzici te monografiju Fiksna shema za modulacije (Schema fisso per le modulazioni, Torino 1947).

Ostali važniji filmovi — dokumentarni: Carstvo sunca (G. Moser, 1956); Posljednji raj (F. Quilici, 1957); Kineski zid (C. Lizzani, 1958); igrani: Čovjek, zvijer i krepost (Steno, 1953); Amerikanac u Rimu (Steno, 1954); Žena s rijeke (M. Soldati, 1954); Mambo (R. Rossen, 1955, sa N. Rotom); Lijepa mlinarica (M. Camerini, 1955); Gospođice s broja 04 (G. Franciolini, 1955); Neženja (A. Pietrangeli, 1955); Calabuch (L. G. Berlanga, 1956); Sestra Letizia (M. Camerini, 1956); Legenda o izgubljenima (H. Hathaway, 1957): Lopov on, lopov ona (L. Zampa, 1958); Pisar Policarpo (M. Soldati, 1959); Pet ošišanih žena (M. Ritt, 1959); Gola Maja (H. Koster, 1959); Bijele sjenke (N.Ray i B. Bandini, 1960); Kolos s Rodosa (S. Leone, 1960); Svi kućama (L. Comencini, 1960); Zavjera srcâ (R. Thomas, 1960); Kakva radost živjeti (R. Clément, 1960); Madame Sans-Gêne (Christian-Jaque, 1961); Talijanski banditi (M. Camerini, 1961); Carska Venera (J. Delannoy, 1962); Aladinova čarobna svjetiljka (M. Bava, 1962); Poncije Pilat (I. Rapper i G. Callegari, 1962); Ponoćna zvona (O. Welles, 1966).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

LAVAGNINO, Angelo Francesco. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 26.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/2980>.