WILD, Harold J.
traži dalje ...WILD, Harold J., am. snimatelj. Član A. S. C. Dugo godina asistent snimatelja u manjim produkcijama, samostalno snima od 1936. u RKO-u: isprva niskobudžetne filmove, ili one u okviru serija (npr. Tarzanov trijumf, 1942, i Tarzanova pustinjska tajna, 1943, W. Thielea). Ugled jednog od vrhunskih snimatelja tvrtke stječe sredinom 40-ih godina sugestivnom crno-bijelom fotografijom u filmovima E. Dmytryka (Zbogom, ljepotice, 1944; U škripcu, 1945; Do kraja svijeta, 1946). Omiljeni je snimatelj zvijezde RKO-a J. Russell, u čijim se projektima isticao i u crno-bijeloj tehnici (npr. Njegov tip žene, 1951, J. Farrowa i Macao, 1952, J. von Sternberga) i u koloru (npr. Muškarci više vole plavuše, 1953, H. Hawksa i Francuska linija, 1954, L. Bacona), gdje iskazuje rafiniran tretman bojâ i izražen lik. ukus. Bio je snimatelj II ekipe u Veličanstvenim Ambersonovima (1942) O. Wellesa. Radio je i na televiziji.
Ostali važniji filmovi (sam ili u suradnji); Kazališna kantina (F. Borzage, 1943); Mademoiselle Fifi (R. Wise, 1944); Neće mi vjerovati (I. Pichel, 1947); Žena na obali (J. Renoir, 1947); Jednostavan život (J. Tourneur, 1949); Velika krađa (D. Siegel, 1949); Hodaj tiho, stranče (R. Stevenson, 1950); Priča iz Las Vegasa (R. Stevenson, 1952); Sin Bljedolikog (F. Tashlin, 1952); Nije znala reći ne (L. Bacon, 1954); Osvajač Džingis-kan (D. Powell, 1956).
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.
WILD, Harold J.. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.11.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/wild-harold-j>.