PENNEBAKER, Don Alan

traži dalje ...

PENNEBAKER, Don Alan, am. redatelj dokum. filmova (Evanston, Illinois, 1930). Studirao na sveučilištu Yale te na Massachusetts Institute of Technology, zatim osnovao vlastitu tvrtku Electronic Engineering u New Yorku. Od 1959. sa Sh. Clarke, R. Leacockom, braćom A. i D. Mayslesom, W. Van Dykeom i R. Drewom utemeljuje film, pravac → direktnog filma (Direct Cinema), gdje surađuje i na teh. i na umj. planu. Najčešće korežira s Leacockom (npr. Predizbori — Primary, 1960; Jane, 1963; Stolica — The Chair, 1963; Ne osvrći se — Don't Look Back, 1966; Pop-festival u Montereyu — Monterey Pop, 1968). Smatra se da je P. u samostalnom filmu David (1961), o jazz-muzičaru koji priča kako se oslobodio droga i vratio obitelji, ponajbolje izrazio senzibilnost za poniranje u psihologiju ličnosti; sl. film je Jane, koji prati glumicu J. Fondu u toku pripremanja uloge u jednomu broadwayskom kazalištu. U filmu Ne osvrći se istražuje psihu pop-zvijezde B. Dylana, dok je Pop-festival u Montereyu prvi značajan film o masovnoj psihozi na rock-festivalima (Rolling Stones A. i D. Mayslesa i Ch. Zwerin, te Woodstock M. Wadleigha snimljeni su 1970). Samostalni Original Cast Album Company (1971) na dinamičan način prikazuje radiofonsko snimanje jednoga broadwayskog musicala.

Jedna od najznačajnijih ličnosti am. neovisnog filma, odlikuje se intenzivnom i veoma raznovrsnom djelatnošću: od sudjelovanja u realizaciji filmova u funkciji teh. suradnika do producenta, suredatelja i redatelja autorskih projekata, ali i suradnika N. Mailera i Jeana-Luca Godarda te režisera i reklamnih filmova za televiziju.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

PENNEBAKER, Don Alan. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.11.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/pennebaker-don-alan>.