KAUFMAN, Mihail Arkadjevič
traži dalje ...KAUFMAN, Mihail Arkadjevič, sovj. snimatelj i redatelj (Białystok, tada Rusija, 5. IX 1897). Brat → Borisa K. i → Dzige Vertova. Nakon što je 1922. otpušten iz vojske, radi s Vertovim na film. novostima Kino-istina. Iduće godine djeluje u specijalnom studiju Multiplikacija za agitprop-filmove, no osnov je njegova rada snimanje Vertovljevih Kina-oka (1924) i Čovjeka s kamerom (1928), u kojima preferira tehniku skrivene kamere, ne zanemarujući pri tom niti jedan dotad poznati snim. trik. U Čovjeku s kamerom nastojao je demonstrirati ubrzano i usporeno snimanje, najneobičnije rakurse i »vratolomne« pokrete kamere te višestruke ekspozicije; naglasak mu je, ipak, na vjernom bilježenju događanja — na dokumentu.
Samostalno je režirao više dokum. filmova, od kojih se osobito ističu Moskva (1925), jedan od neposrednih preteča ubrzo vrlo rasprostranjenih tzv. simfonija velegrada (→ dokumentarni film), u kojem se po prvi put prikazuje život grada od zore do mraka, i U proljeće (Vesnoj, 1930), lirski film. zapis, u kojem je proljeće zapravo metafora za revoluciju.
LIT.: N. Ušakov, Tri operatora (O tvorčestve Demuckogo, Kaufmana i Kaložnogo), Kiev 1930.
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.
KAUFMAN, Mihail Arkadjevič. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 21.11.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/kaufman-mihail-arkadjevic>.