HU, King
traži dalje ...HU, King (pr. ime Hu Jinquan), hongkonški redatelj, scenarist, glumac, producent, montažer i scenograf (Peking, 1931). Potomak dobro stojeće obitelji, studirao povijest umjetnosti, književnost i slikarstvo na pekinškom sveučilištu. Filmom se (gotovo slučajno) počinje baviti u Hong Kongu — kao dizajner film. plakatâ i scenograf (kasnije i montažer). Od 1956. radi na radiju, da bi poč. 60-ih godina nastupao kao glumac u filmovima svog prijatelja Li Hanxianga. Režirati počinje 1962 (Priča o Sue Sun — Yutang chun, pod Hanxiangovom supervizijom). Prvi veliki komerc. uspjeh ostvaruje kung-fu filmom Kod »Zmajevih vrata« (Longmen kazhan, 1966), koji bilježi rekordne posjete u cijeloj jugoist. Aziji. Najveći umj. uspjeh ostvaruje filmom Dodir Zena (Hsia Nü), prema pripovijesti o duhovima iz razdoblja dinastije Ming, sa širokim rasponom ideja — polit., filoz. i religioznih; djelo je 1967—69. snimano na Taiwanu, nakon prvotnih neuspjeha više puta premontirano, a tek 1975. prikazano u integralnoj verziji i postiglo uspjeh na festivalu u Cannesu. God. 1972. osniva vlastitu producentsku kuću King Hu Film Productions, u okviru koje, u koprodukciji s Golden Harvestom, snima iduća 2 filma: Sudbina Lee Khana (Yingchunge zhi fengbo, 1973) i Odvažni (Zhonglie tu, 1975). Potom 4 godine ne snima da bi 1979. u Juž. Koreji opet snimao 2 značajna filma: Kiša u planinama (Kongshan lingyu) i Legenda o planini (Shanzhong ehuanqui). Poč. 80-ih godina H. počinje pokazivati zanimanje i za suvremenu tematiku i snima ne odveć uspjelu komediju Vjenčanje (Zhongshen dashi, 1981). Već 1982. vraća se povijesti Kine filmom Car — najznačajniji čovjek Kine (Tianxia diyi).
Prikazivan na međunar. festivalima, art-kinima i na televiziji, njegov opus nije dosegao najširu popularnost kung-fu filmova, ali mu je ipak donio ugled prvoga međunarodno poznatoga hongkonškog redatelja i jednog od najvećih u Aziji uopće. Na razini priče, H. najradije poseže za polit. sukobima iz kin. povijesti, u središte zbivanja redovito postavljajući 2 suprotstavljene skupine u veoma složenim odnosima, koji se najčešće rješavaju fiz. obračunima, u kojima se koriste sve moguće borilačke vještine i »hladna« oružja. U strogo žanrovskom smislu, filmovi mu pripadaju tzv. wu-hsia p'ien podžanru → kung-fu filma. Njegovi filmovi više naglašuju emocionalne, relig., kult. i polit. motive junakâ negoli akcione (stalna ekipa prvorazrednih glumaca: Hsu Feng, Shih Chun i dr.). Među hongkonškim redateljima H. je usamljenik koji svijetu prenosi tekovine kin. kulture.
Ostali važniji filmovi: Dođi i pij sa mnom (Du zuixia, 1965); Četiri raspoloženja (omnibus, epizoda Srdžba — Nu, 1970).
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.
HU, King. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.11.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/hu-king>.