AAES, Erik
traži dalje ...AAES, Erik, dan. scenograf (Nordby, 27. IV 1899 — 19. III 1966). Od 1920. do 1925. radi kao asistent scenografa, a zatim kao scenograf na filmu i u kazalištu u Danskoj i Njemačkoj. Nakon toga priključuje se u Francuskoj krugovima bliskim → avangardi; njegova suradnja s redateljima, otcijepljenima od avangarde, tako s A. Cavalcantijem i J. Renoirom, svrstava ga na razmeđu fantastike i poetskog realizma, što se prvenstveno odnosi na filmove Yvette (1927) Cavalcantija i Mala prodavačica šibica (1928) Renoira. Aaesove pregledne scenografije i smisao za sažet poetski ugođaj najviše se ističu u dva ključna djela C. Th. Dreyera, Dan gnjeva (1943) i Riječ (1955). Nakon II svj. rata A. radi kaz. scenografije u Kopenhagenu i surađuje s vodećim predstavnicima novoga dan. filma, tako s H. Carlsenom na njegovoj poznatoj ekranizaciji romana Knuta Hamsuna Glad (1966).
Ostali važniji filmovi: Pokojni Matija Pascal (M. L'Herbier, 1925); Na sidrištu (A. Cavalcanti, 1927); Zabušant (J. Renoir, 1928); Mala Lili (A. Cavalcanti, 1928); Gospodin Puntila i njegov sluga Matti (A. Cavalcanti, 1955); Prikriveni strah (A. De Toth, 1957); Vikend (P. Kjaerulff-Schmidt, 1962).
članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.
AAES, Erik. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 21.11.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/aaes-erik>.