BRANIGAN, Edward R.

traži dalje ...

BRANIGAN, Edward R., brit. kritičar i teoretičar filma. Suradnik časopisa »Screen«. U ogledu Formalni preobražaji subjektivnog kadra (Formal Permutations of the Point of View Shot, 1975) taksonomski pobraja sve varijante subjektivnog kadra koje su se javljale u klas. i modernom filmu, a u knjizi Filmska točka gledišta: teorija pripovijedanja i subjektivnosti u klasičnom filmu (Point of View in the Cinema: A Theory of Narration and Subjectivity in the Classical Film, 1984) tumači film. naraciju kao splet različitih razina određenih promjenljivim subjektima gledanja čiji je tvorac sâm gledalac, a točke gledišta tih subjekata vidi kao 6 »dimenzija«: porijeklo, vizija, vrijeme, okvir, predmet i um; iz ovih proizilaze različite narativne kategorije kao što su odrazi, pripovjedačevi ili junakovi flash-backovi, rakordi na liniji pogleda, neoštri opažaji, subjektivni kadrovi i sl.

Ostali značajni i teorijski radovi: Subjektivnost pod opsadom (Subjectivity under Siege, 1978); Prednji plan i pozadina — odgovor Paulu Willemenu (Foreground and Background — A Reply to Paul Willemen, 1978).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

BRANIGAN, Edward R.. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/693>.