LZMK

Filmska enciklopedija

AKERMAN, Chantal Filmska traka traži dalje ...

AKERMAN, Chantal, belg. redateljica franc. govornog područja (Bruxelles, 6. VI 1950). Feministkinja; vrlo agilna, kraće vrijeme studira (Pariz, Bruxelles), često mijenjajući sredine. U Parizu piše scenarije i roman, dva puta boravi u New Yorku (1972/73 i 1976) gdje režira, druži se s predstavnicima → underground-filma i potpada pod utjecaj M. Snowa i A. Warhola. Ipak, najznačajnija djela ostvaruje u Belgiji. Prvi film režira 1968 — Skoči, moj grade! (Saute, ma ville). Međunar. ugled stječe filmom Ja, ti, on, ona (Je tu il elle, 1974, njezin prvi dugometr. film) i, osobito, djelom Jeanne Dielman (Jeanne Dielman, 24 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles, 1975), mučnim prikazom života usamljene žene. Izrazita stvaralačka profila, zaokupljena prvenstveno problemima suvremene žene (otuđenje, usamljenost), služi se dugim kadrovima, pridržava se zbiljskog trajanja događaja i snima izvan studija, najčešće u interijerima. A. je najistaknutija (uz A. Delvauxa) osobnost belg. filma 70-ih godina.

Ostali važniji filmovi: Hotel Monterey (1972, u SAD); Život u Yonkersu (Hanging Out Yonkers, 1973, u SAD); Novosti od kuće (News from Home, 1977, u SAD); Annini sastanci (Les rendez-vous d'Anna, 1978); Cijele noći (Toute une nuit, 1982).

An. Pet.


Citiranje:
AKERMAN, Chantal. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 2.6.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=58>.

kratice i simboli