VALLONE, Raf

traži dalje ...

VALLONE, Raf (puno ime Raffaele Vallone), tal. glumac (Tropea, 17. II 1916). Diplomirao književnost i bavio se novinarstvom; bio je nogometaš FC »Torina«. Na film dolazi zahvaljujući prijateljstvu sa G. De Santisom, koji mu daje gl. ulogu u Gorkoj riži (1949). Njegov južnjački izgled (majka iz Calabrije), kao i nedostatak glum. školovanja, pogoduju neorealist. filmovima, pa V. — mahom pozitivnim likovima u borbi za »golu egzistenciju« — ubrzo postaje jedan od vodećih tal. glumaca igrajući u značajnim projektima neorealizma Nema mira među maslinama (G. De Santis, 1949), Put nade (P. Germi, 1950), Zabranjeni Krist (C. Malaparte, 1950) i dr. Njegovu izrazitu muževnost i fotogeničnost od 1952. koriste i redatelji izvan Italije: najčešće u Francuskoj (npr. Thérèse Raquin, 1953, M. Carnéa), SR Njemačkoj (npr. Rose Bernd, 1957, W. Staudtea) i Španjolskoj (npr. Prodavačica ljubičica, 1958, L. C. Amadorija). U Francuskoj od 1958. glumi i u kazalištu, osobito uspješno u Pogledu s mosta A. Millera (zapažen je i u ekranizaciji tog komada /S. Lumet, 1962/). Nakon toga sve češće igra u am. filmovima (uglavnom likove »latinskog« podrijetla i temperamenta), kao i na televiziji.

Njegova supruga Elena Varzi i kći Eleonora Vallone također su glumice.

Ostale važnije uloge: Srca bez granica (L. Zampa, 1949); Anna (A. Lattuada, 1951); Crvene košulje (G. Alessandrini, 1952); Rim, 11 sati (G. De Santis, 1952); Plaža (A. Lattuada, 1953); Opsesija (J. Delannov, 1954); U znaku Venere (D. Risi, 1955); Tajna sestre Angèle (L. Joannon, 1955); Guendalina (A. Lattuada, 1956); Garsonjera (G. De Santis, 1960); Ciociara (V. De Sica, 1960); El Cid (A. Mann, 1961); Fedra (J. Dassin, 1962); Kardinal (O. Preminger, 1963); Tajna invazija (R. Corman, 1964); Priča o Jean Harlow (G. Douglas, 1965); Nevada Smith (H. Hathaway, 1966); Dobar posao u Italiji (P. Collinson, 1969); Kremaljsko pismo (J. Huston, 1970); Topovi za Córdobu (P. Wendkos, 1970); Dvoboj (L. Johnson, 1971); U Milanu ubijaju subotom (D.Tessari, 1971); Pupoljak (O. Preminger, 1975); Ljudski faktor (E. Dmytryk, 1975); Druga strana ponoći (Ch. Jarrott, 1977); Grčki brodovlasnik (J. L. Thompson, 1978); Gotovo savršena veza (M. Ritchie, 1979); Pustinjski lav (M. Akkad, 1979); Povratak u Marseille (R. Allio, 1980); Sezona mira u Parizu (P. Golubović, 1981); Paradigma (K. Zanussi, 1985).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

VALLONE, Raf. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 20.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/5352>.