LZMK

Filmska enciklopedija

VAJDA, Ernest Filmska traka traži dalje ...

VAJDA, Ernest (pr. ime Ernő Vajda), am. scenarist i pisac madž. podrijetla (Komárom, 1887 — Woodland Hills, California, 3. IV 1954). Studirao u Budimpešti. Uspješan komediograf već u Madžarskoj, komadi su mu često ekranizirani u domovini i Njemačkoj. Oko 1925. odlazi u SAD i ubrzo postiže uspjeh na Broadwayu. Na filmu od 1927, ugled stječe surađujući sa H. d’Abbadie D’Arrastom (Služba za dame i Podoknica, oba 1927). Jedan od uglednijih am. scenarista 30-ih godina, najpoznatiji je po predlošcima za film. operete E. Lubitscha (Ljubavna parada, 1929; Monte Carlo, 1930; Nasmijani poručnik, 1931; Ve-sela udovica, 1934). Na filmu djeluje do 1952, ali se već od 1941. više posvećuje kazalištu, libretistici i romanima (i pod pseudonimom Sidney Garrick).

Ostali važniji filmovi: Sin Indije (J. Feyder, 1931); Večeras ili nikad (M. LeRoy, 1931); Čovjek koga sam ubio (E. Lubitsch, 1932); Neprestano nasmiješena (S. Franklin, 1932); Sastanak u Beču (S. Franklin, 1933); Barrettovi iz ulice Wimpole (S. Franklin, 1934); Ženska pobuna (M. Sandrich, 1936); Veliki Garrick (J. Whale, 1937); Osobno vlasništvo (W. S. Van Dyke, 1937); Marija Antoaneta (W. S. Van Dyke, 1938); Ostao je na doručku (A. Hall, 1940).

Mi. Šr.


Citiranje:
VAJDA, Ernest. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 2.6.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=5342>.

kratice i simboli