TETZLAFF, Theodore-Ted

traži dalje ...

TETZLAFF, Theodore-Ted, am. redatelj i snimatelj (Los Angeles, 3. VI 1903). Na filmu od poč. 20-ih godina kao laborant u studijima Foxa, potom asistent snimatelja, napokon (od 1926) i snimatelj. U Columbiji 20-ih godina uspješno surađuje sa F. Caprom, 30-ih snima prestižne filmova G. La Cave (Moj čovjek Godfrey, 1936), M. Leisena (Jednostavan život, 1937) i M. LeRoya (Lude za skandal, 1938), dok ugled jednog od vodećih am. direktora fotografije stječe 40-ih suradnjom sa R. Clairom (Oženih se vješticom, 1942), G. Stevensom (Što brojniji, to veseliji, 1943), J. Cromwellom (Začarana koliba, 1945) i A. Hitchcockom (Ozloglašena, 1946). Od 1943. služi u II svj. ratu kao major zrakoplovstva. Kao redatelj debitira već 1941, a najveći uspjeh (osobito u kritike) ostvaruje 1949. thrillerom Prozor (The Window) o dječaku (B. Driscoll, tada velika dječja zvijezda) — svjedoku umorstva, kojem (osim ubojice) nitko ne vjeruje. Kako nakon toga više nije imao većeg uspjeha, 1958. se povlači; režirao je 13 igr. i 1 dokum. film.

Ostali važniji filmovi — kao snimatelj: Ruganje (B. Christensen, 1927); Mlada generacija (F. Capra, 1929); Ruke preko stola (M. Leisen, 1935); Ljubav prije doručka (W. Lang, 1936); Istinita ispovijed (W. Ruggles, 1937); Swing High Swing Low (M. Leisen, 1937); Artisti i modeli u inozemstvu (M. Leisen, 1938); Čovjek u gradu (M. Sandrich, 1939); Sjeti se noći (M. Leisen, 1940); Dama je voljna (M. Leisen, 1942); Govor grada (G. Stevens, 1942); kao redatelj: Johnny Allegro (1949); Bijeli toranj (The White Tower, 1950); Blago izgubljenog kanjona (The Treasure of the Lost Canyon, 1952); Teror u vlaku (Terror on a Train/Time Bomb, 1953).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

TETZLAFF, Theodore-Ted. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/5164>.