STORCK, Henri

traži dalje ...

STORCK, Henri, belg. redatelj (Oostende, 5. IX 1907). Sin postolara, želio se posvetiti slikarstvu. Oduševljen dokum. filmom Moana (R. J. Flaherty, 1926), u rodnom gradu osniva film. klub i počinje snimati amat. filmove o tomu kupališnom mjestu i tamošnjoj koloniji umjetnikâ. U stalnoj je prepisci sa J. Vigoom, kojem potom asistira u filmu Nula iz vladanja (1933), u kojem i glumi; značajnog su utjecaja na nj imali i susreti sa J. Ivensom i B. Kaufmanom. Vrativši se u Belgiju, ubrzo zauzima vodeće mjesto među dokumentaristima (često i kompilacijskim filmovima). Svojim tematski bogatim i stilski karakterističnim opusom stječe i ugled evr. razmjera, a ostvaruje i znatan utjecaj na svjetsku dokum. produkciju tog vremena. Posebno se ističu Borinage (1934, sa J. Ivensom), o štrajku belg. rudarâ, financiran od bruxelleskog kino-kluba i sniman u tajnosti (jer je prikazivao represiju), te Uskršnji otok (L’Île de Pâques, 1935), jedan od najboljih etnografskih filmova uopće, ujedno među prvima u kojima je upotrijebljen spikerski komentar. God. 1952. režirao je svoj jedini igr. film Banket krijumčarâ (Le banquet des fraudeurs). Osnivač je Međunarodnog udruženja dokumentarista (1964).

Ostali važniji filmovi: Svijet Paula Delvauxa (Le monde de Paul Delvaux, 1946); Rubens (1948); Gospodari džungle (Les seigneurs de la forêt, 1958); Nesreće rata (Les malheurs de la guerre, 1961); Belgijske svečanosti (Fêtes de Belgique, 1973).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

STORCK, Henri. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/4957>.