LZMK

Filmska enciklopedija

RUSPOLI, Mario Filmska traka traži dalje ...

RUSPOLI, Mario, franc. redatelj tal. podrijetla (Rim, 1925 — Villepinte, 16. VI 1986). Studirao na École du Louvre. Film. karijeru otpočinje kao publicist, baveći se i tehnikom i umjetnošću medija. Bavi se isključivo dokum. filmom a svoj stil rada razvija pod utjecajem J. Roucha i struje → filma istine (cinéma-vérité); međutim, svoj je interes usmjerio na uže, specijalističkije teme, upotrebljavajući metodu intervjua na stručan, gotovo znanstveni način. Prvi mu je film Ljudi kita (Les hommes de la baleine, 1956) o životu na kitolovcu, dok ugled stječe Nepoznatima na zemlji (Les inconnus de la terre, 1961), gdje opservira života seljakâ. Najistaknutije mu je ostvarenje Pogled na ludilo (Regard sur la folie, 1962), snimljen u psihijatrijskoj bolnici u Saint-Albanu (umj. savjetnik H. Colpi); realiziran u suradnji s med. osobljem, izraz je nade da pažljivo promatranje i suradnja s pacijentom mogu dovesti do jasne spoznaje o razlozima bolesti. Zapažen i u stručnim med. i u film. krugovima, bio je rodonačelnik velikog zanimanja dokumentaristâ za problematiku psih. bolesti.

Ostali važniji filmovi: Sjena i svjetlo Rima (Ombre et lumière de Rome, 1959); Renesansa (Renaissance, 1963); Mali grad (Petite ville, 1963); Chaval (1971).

D. Šva.


Citiranje:
RUSPOLI, Mario. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 13.8.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=4535>.

kratice i simboli