REHLINGER, Bruno

traži dalje ...

REHLINGER, Bruno, njem. kritičar i teoretičar filma. Autor knjige Filmski pristup (Der Begriff filmisch, 1938), u kojoj — kao sljedbenik → B. Balázsa — nabraja »elemente filma«: krupni plan (činitelj jednostavnosti, umjerenosti i prirodnosti emocija i misli, osigurava »divote najdelikatnijih nagovještaja ljudskog doživljaja«, zbog čega ga oko prima kao samu istinu); pejzaž (transformacija ljudskog psihizma u objektivnu viziju svijeta koja, s pomoću jedne nove mjere prostora i vremena, intenzivira dimenzije oslobođene uobičajenih odnosa i stvara posebnu kinemat. realnost); filmski glumac (drugostepeni element, jer ovisi o kameri, općoj strukturi djela i, osobito, uključenju u pejzaž, s kojim uspostavlja »harmoniju jedinstva«: čovjek koji se kreće u pejzažu treba postati tvorevina tog pejzaža, da bi se sjedinjeni pojavljivali kao »ambijent u kojem živi čovjek).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

REHLINGER, Bruno. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 29.3.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/4359>.