LZMK

Filmska enciklopedija

REED, Donna Filmska traka traži dalje ...

REED, Donna (pr. ime D. Belle Mullenget), am. filmska i tv-glumica (Denison, Iowa, 27. I 1921 — Los Angeles, 14. I 1986). Već u srednjoj školi izabrana je za »kraljicu ljepote«, kao i kasnije na City Collegeu u Los Angelesu, gdje glumi u studentskim predstavama. Pod imenom Donna Adams angažira je 1941. kompanija MGM. Sredinom desetljeća uspijeva se izboriti za gl. uloge — i u zapaženim filmovima Žrtvovani (J. Ford, 1945) i Divan život (F. Capra, 1946). Nezadovoljna tipiziranjem u likove → dobrih prijateljica — često posve pasivnih »pratilja« muških protagonista, 1951. prelazi u Columbiju, gdje je njen drugi suprug bio izvršni pomoćnik H. Cohna. Za interpretaciju »animir-dame« u filmu Odavde do vječnosti (F. Zinnemann, 1953) dobiva Oscar za sporednu ulogu. Ipak, većina uloga koje joj nude su rutinske, pa 1960. napušta film (ukupno 41 nastup) i na televiziji kreira vrlo uspješni The Donna Reed Show; 80-ih godina kraće je igrala i u popularnoj tv-seriji Dallas.

Ostale važnije uloge: Sjenka tankog čovjeka (W. S. Van Dyke, 1941); Oči u tami (F. Zinnemann, 1942); Ljudska komedija (C. Brown, 1943); Tisuće kliču (G. Sidney, 1943); Ovamo, redove Hargrove (W. Ruggles, 1944); Slika Doriana Graya (A. Lewin, 1945); Green Dolphin Street (V. Saville 1947); S onu stranu slave (J. Farrow, 1948); Subotnji junaci (D. Miller, 1951); List skandalâ (Ph. Karlson, 1952); Nevolje na putu (M. Curtiz, 1953); Poslužitelj na golf-igralištu (N. Taurog, 1953); Revolverašev bijes (R. Walsh, 1953); Kad sam posljednji put vidio Pariz (R. Brooks, 1954); Jahali su na Zapad (Ph. Karlson, 1954); Udaljeni horizonti (R. Maté, 1955); Bič (J. Sturges, 1956); Gola istina (J. Guillermin, 1958); Pepe (G. Sidney, 1960).

Đ. Pc.


Citiranje:
REED, Donna. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 12.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=4355>.

kratice i simboli