LZMK

Filmska enciklopedija

BEATON, Cecil Filmska traka traži dalje ...

BEATON, Cecil (pr. ime Walter Hardy), brit. kostimograf, scenograf i fotograf (London, 14. I 1904 — Broad Chalke, 18. I 1980). Dizajner širokog zanimanja; prva priznanja, a uskoro i slavu stječe kao službeni fotograf brit. kraljevske porodice, što ostaje sve do smrti. Kraljevski prerogativi pribavljaju mu popularnost i u svijetu show-businessa, gdje fotografira mnoge popularne ličnosti, posebno Gretu Garbo. Usporedno s time, autor je scenografija za brojne kaz. produkcije u Londonu i New Yorku; od 1941. na filmu, kao kostimograf nekoliko uglavnom raskošno opremljenih engl. filmova, među ostalim Idealnog supruga (A. Korda, 1947) i Ane Karenjine (J. Duvivier, 1948). Radeći i u Hollywoodu, B. proširuje svoju aktivnost i na područje cjelokupnog dizajna produkcije. Najzapaženije rezultate postiže smionim kolorističkim harmonijama u filmu Gigi (V. Minnelli, 1958) i ekstravagantno stiliziranim kostimima (osobito u sekvenci konjskih trka) u Mojoj dragoj lady (G. Cukor, 1964), za koje je nagrađen Oscarom. God. 1972. stječe počasno plemstvo (Sir).

Ostali važniji filmovi: Čuvaj se samilosti (M. Elvey, 1946); Doktorova dilema (A. Asquith, 1959); U jasnom danu možeš vidjeti do beskraja (V. Minnelli, 1970).

LIT.: Ch. Spencer, Cecil Beaton's Stage and Film Designs, London/New York 1975.

D. ŽČ.


Citiranje:
BEATON, Cecil. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 5.10.2022. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=412>.

kratice i simboli