PIDGEON, Walter

traži dalje ...

PIDGEON, Walter, am. filmski, kazališni i tv-glumac kan. podrijetla (East St. John, New Brunswick, 23. IX 1897 — Santa Monica, California, 26. IX 1984). Isprva pjevač u Kanadi (u paru sa E. Janis), od 1919. član ugledne bostonske putujuće družine Copley Players, a sredinom 20-ih godina nastupa i u Londonu i New Yorku. Na filmu debitira 1926. Nedovoljno impresivna nastupa zbog čega dobiva sve manje uloge, uz to razočaran tipizacijom u melodramama i romant. komedijama, od poč. 30-ih godina sve češće se vraća kazalištu (gdje dobiva znatno zahtjevnije uloge). God. 1937, kad je bio u najneuspješnijem razdoblju svoje film. karijere, potpisuje ugovor s kompanijom MGM. Isprva igra sporedne uloge te nalupa u B-filmovima (npr. serija Nick Carter: Majstor-detektiv Nick Carter, 1939, i Fantomski jahači, 1940, J. Tourneura te Umorstvo na nebu, 1940, G. B. Seitza). Uspjeh filma Cvijeće u prašini (M. LeRoy, 1941), u paru sa G. Garson, iznenada mu donosi status zvijezde. Vrlo visok, dubokoga ali blagog glasa, uglađen, džentlmenska, sugestivno dobrohotnog nastupa, sugerirajući pripadnost pomalo konzervativnomu urbanom miljeu, usprkos gl. ulogama nikad ne tumači dominantne ličnosti, već »pouzdane satelite« (tako i u popularnom tandemu sa G. Garson /8 filmova/), ali zato pridobiva nepodijeljene simpatije publike. U tom razdoblju ostvaruje i svoje najznačajnije uloge — Britanca progonjenog od nacistâ u Lovu na čovjeka (F. Lang, 1941) i požrtvovnog pastora u rudarskom naselju u filmu Kako je bila zelena moja dolina (J. Ford, 1941), kao i one koje najviše pridonose njegovoj popularnosti — supruga u Gospođi Miniver (W. Wyler, 1942, nominacija za Oscara) i Pierrea Curieja u Madame Curie (M. LeRoy, 1944, nominacija za Oscara). Od 1950. opet igra druge gl. uloge, vraća se kazalištu i glumi na televiziji. Na filmu ponovno redovitije nastupa od 1962; smatra se da je najuspjeliju ulogu u tom razdoblju ostvario u Prijedlogu i usvajanju (O. Preminger, 1962). Igrao je u oko 100 filmova.

Ostale važnije uloge: Rockabye (G. Cukor, 1932); Saratoga (J.Conway, 1937); Konfekcijski anđeo (H.C. Potter, 1938); Crna komanda (R. Walsh, 1940); Gospođa Parkington (T. Garnett, 1944); Vikend u Waldorfu (R. Z. Leonard, 1945); Kad dođe zima (V. Saville, 1948); Irene Forsyte (C. Bennett, 1949); Odluka zapovjedništva (S. Wood, 1949); Crveni Dunav (G. Sidney, 1950); Priča o Miniverovima (H. C. Potter, 1950); Zove Bulldog Drummond! (V. Saville, 1951); Grad iluzija (V. Minnelli, 1952); Skandal u Scourieju (J. Negulesco, 1953); Iznad 30. kata (R. Wise, 1954); Kad sam posljednji put vidio Pariz (R. Brooks, 1954); Zabranjeni planet (F. M. Wilcox, 1956); Putovanje na dno mora (I. Allen, 1961); Dva pukovnika (Steno, 1962); Smiješna djevojka (W. Wyler, 1968); Neptunov faktor (D. Petrie, 1972); Dvije minute panike (L. Peerce, 1976); Sekstet (K. Hughes, 1978)

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

PIDGEON, Walter. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 23.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/4057>.