LZMK

Filmska enciklopedija

PEREIRA, Hal Filmska traka traži dalje ...

PEREIRA, Hal, am. scenograf (Chicago, 1910? — 17. XII 1983). Diplomirao arhitekturu. God. 1933-40. kaz. scenograf; od 1942. scenograf u kompaniji Paramount, gdje poč. 50-ih godina postaje i rukovoditelj scenogr. odjela. Znatno skloniji arhitektonskim no lik. rješenjima, podjednako uspješno rješava velike prostore (npr. u znanstvenofantastičnom filmu Sudar svjetova, 1951, R. Matéa i biblijskom spektaklu Deset zapovijedi, 1956, C. B. DeMillea), kao i manje, gotovo klaustrofobične ambijente (npr. Prozor u dvorište, 1954, i Vrtoglavica, 1958, A. Hitchcocka, te posebno Detektivska priča, 1951, W. Wylera /policijska stanica/). Zapažen u različitim žanrovima te suradnjom s vodećim am. redateljima, Oscarom je nagrađen kao član scenogr. tima filma Tetovirana ruža (Da. Man, 1955). Do povlačenja 1968. izradio je scenografije za više od 100 filmova. Nakon toga savjetnik je za dizajn u arhitektonskom birou svog brata.

Ostali važniji filmovi (sam ili u suradnji): Dvostruka obmana (B. Wilder, 1944); Plavo nebo (S. Heisler, 1946); Senzacija (B. Wilder, 1951); Carrie (W. Wyler, 1952); Najveća predstava na svijetu (C. B. De Mille, 1952); Vrati se, mala Shebo (Da. Mann, 1952); Rat svjetova (B. Haskin, 1953); Shane (G. Stevens, 1953); Stalag 17 (B. Wilder, 1953); Praznik u Rimu (W. Wyler, 1953); Sabrina (B. Wilder, 1954); Bijeli Božić (M. Curtiz, 1954); Staza slonova (W-Dieterle, 1954); Artisti i modeli (F. Tashlin, 1955); Časovi očaja (W. Wyler, 1955); Držite lopova (A. Hitchcock, 1955); Nevolje s Harryjem (A. Hitchcock, 1955); Čovjek koji je suviše znao (A. Hitchcock, 1956); Smiješno lice (S. Donen, 1957); Obračun kod O. K. Corala (J. Sturges, 1957); Divlji vjetar (G. Cukor, 1957); Učiteljev miljenik (G. Seaton, 1957); Posljednji vlak iz Gun Hilla (J. Sturges, 1959); Doručak kod Tiffanyja (B. Edwards, 1961); Jednooki Jack (M. Brando, 1961); Šešir pun čudâ (F. Capra, 1961); Hatari! (H. Hawks, 1962); Pakao je za heroje (D. Siegel, 1962); Čovjek koji je ubio Liberty Valancea (J. Ford, 1962); Taj prokleti Donovan (J. Ford, 1963); Hud (M. Ritt, 1963); Čovjek koji nije umio voljeti (E. Dmytryk, 1964); Sinovi Katie Elder (H. Hathaway, 1965); Nevada Smith (H. Hathaway, 1966); El Dorado (H. Hawks, 1967); Dvojica bez žena (G. Saks, 1968); Prisiljen da ubije (T. Gries, 1968).

Da. Mć.


Citiranje:
PEREIRA, Hal. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 11.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=3989>.

kratice i simboli