OPFERMANN, Heinrich

traži dalje ...

OPFERMANN, Heinrich, njem. teoretičar filma. Sljedbenik → B. Balázsa, autor knjige Tajne igranog filma (Die Geheimnisse des Spielfilms, 1938). Kamera je oko gledatelja, ali se njegov doživljaj ne završava viđenjem, već se sastoji od sudjelovanja u zbivanju, čijim protagonistom on mora postati; to se sudjelovanje pojačava zahvaljujući simboličnom značenju koje dobivaju predmeti na ekranu. Simbolični predmet u filmu mora biti nenametljiv, lako čitljiv, jasan; krupni plan ima bitno značenje kada se prikazuju unutrašnji doživljaji osoba koje proizlaze iz totaliteta ambijenta čiji su sastavni dio. Vrhunski činitelj filma je montaža; tek kadrovi postavljeni u međusobne odnose mogu potaknuti misaonu i cjelokupnu imaginativnu aktivnost gledatelja, koja funkcionira prelazeći s asocijacije idejâ na izazivanje emocija i doživljaj preobražene dimenzije vremena koje film poznaje. Inače, precizna i detaljna knjiga snimanja je osnova montaže a priori.

Za teoriju filma značajno je i njegovo djelo Nova škola uskog filma (Die neue Schmal-Film-Schule, 1940).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

OPFERMANN, Heinrich. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 24.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/3846>.