BALLHAUS, Michael

traži dalje ...

BALLHAUS, Michael, film. snimatelj iz SR Njemačke (Berlin, 5. VIII 1935). Odvjetak glum. obitelji. Na filmu počinje kao asistent redatelja, da bi potom prešao na televiziju kao asistent snimatelja. Svoj prvi samostalni film snima 1964. za televiziju te potom (do 1970) za nju snima niz raznovrsnih emisija. Potkraj 60-ih godina počinje djelovati i na berlinskoj Akademiji za film i televiziju kao docent tehnike snimanja. Snimio je oko 60 filmova (od toga mnoge za televiziju). Najčešće surađuje s R. W. Fassbinderom. Majstor je u pronalaženju raznih, često vrlo složenih mizanscenskih rješenja, osobito s obzirom na pokret kamere (npr. Kineski rulet, 1976, R. W. Fassbindera). Svjetlo mijenja iz filma u film i prilagođuje ga temi; u Nasilju slobode (1975) R. W. Fassbindera koristi kontrastno direktno svjetlo dok u filmu Majka Küsters putuje na nebo (1975) istoga autora daje prednost mekoj i difuznoj rasvjeti. Boju općenito oblikuje svjetlom, kostimima i scenografijom; vrhunac u postupku s bojom, od izbora do laboratorijske obradbe, ostvaruje u Fassbinderovu Braku Marije Braun (1978).— B. je snimatelj bez ustanovljivoga jedinstvenog stila koji u svakom novom filmu nastoji fotografiju prilagoditi temi i radnji, istražujući suvremenu film. tehniku (osobito kamere i vrpce, npr. Fuji). Ubraja se među poznatije predstavnike modernoga snim. senzibiliteta u Evropi.

Ostali važniji filmovi: Gorke suze Petre von Kant (R. W. Fassbinder, 1972); Četan, indijanski dječak (H. Bohm, 1972); Ljetni gosti (P. Stein, 1975); Beznadnost (R. W. Fassbinder, 1977); Njemačka ujesen (omnibus, Fassbinderova epizoda, 1977); Njemačko proljeće (B. Sinkel, 1979); Looping (W. Bockmayer i R. Bührmann, 1981); Začarani brijeg (H. W. Geissendoerfer, 1982); Potpuno ludo (M. von Trotta, 1983).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

BALLHAUS, Michael. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 19.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/336>.