LAWTON, Charles jr.

traži dalje ...

LAWTON, Charles jr., am. snimatelj (Los Angeles, 6. IV 1904 — Los Angeles, 11. VII 1965). Karijeru otpočinje 1926. kao asistent G. Folseyja; samostalno snima od 1937. Najuspješnije je surađivao s redateljima D. Davesom i R. Quineom. Uz spektakularnu fotografiju u Dami iz Shanghaja (O.Welles, 1948), osobito je cijenjen (posebno 50-ih i 60-ih godina) kao snimatelj eksterijerne fotografije u vesternima. U eksterijernim prizorima filma U 3'10 za Yumu (D. Daves, 1957) inzistira na sjenama kao ravnopravnom elementu svjetla, kako bi kontrastom svjetla i sjene što ekspresivnije dočarao sušno razdoblje, a ujedno sugerirao opasnost: maksimalno poštujući zahtjev za realističnošću, L. kadar koncipira tako da glumci iz mračnog interijera ulaze u osunčani, često i nadeksponirani eksterijer. Snimajući Hod revolveraša (Ph. Karlson, 1958), teži dokumentarističkoj egzaktnosti, dotad rijetko viđenoj u vesternu. Surađivao je u više od 60 filmova.

Ostali važniji filmovi: Majstor-detektiv Nick Carter (J. Tourneur, 1939); Veliki magazin (Ch. F. Reisner, 1941); Brewsterovi milijuni (A. Dwan, 1945); Crna strijela (G. Douglas, 1948); Hodajući bregovi (J. Sturges, 1949); Tokyo Joe (S. Heisler, 1949); Maska osvetnika (Ph. Karlson, 1951); Sretno doba (R. Fleischer, 1952); Boots Malone (W. Dieterle, 1952); Sadie Thompson (C. Bernhardt, 1953); Jahali su na Zapad (Ph. Karlson, 1954); Duga siva linija (J. Ford, 1955); Moja sestra Eileen (R. Quine, 1955); Nepoznati je došao (D. Daves, 1956); Kauboj (D. Daves, 1957): Čovjek iz Arizone (B. Boetticher, 1957); Operacija Luda lopta (R. Quine, 1957); Posljednji poklič (J.Ford, 1958); Jahač osvetnik (B. Boetticher, 1959); Stanica Komanča (B. Boetticher, 1960); Dva jahača (J. Ford, 1961); Spencerova planina (D. Daves, 1963).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

LAWTON, Charles jr.. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 16.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/2989>.