LZMK

Filmska enciklopedija

LAURENTS, Arthur Filmska traka traži dalje ...

LAURENTS, Arthur, am. scenarist i pisac (New York, 14. VII 1918). Školuje se na sveučilištu Cornell. Potkraj 40-ih godina afirmira se scenarijima za filmove Konopac (A. Hitchcock, 1948, adaptacija istoimene drame P. Hamiltona) i Uhvaćen (M. Ophüls, 1948, adaptacija romana Divlji kalendar L. Block), u kojima se poigrava temama film noira. Naredna 2 scenarija, Anastasia (A. Litvak, 1956, adaptacija istoimene drame M. Maurette) i Dobar dan, tugo (O. Preminger, 1957, adaptacija istoimenog romana F. Sagan), ekskluzivne su melodrame koje koriste privlačnost franc. podneblja (potonja i egzistencijalistički manirizam). Djevojka koju sam volio (S. Pollack, 1973) prva je njegova adaptacija vlastitog romana (Takvi smo bili — The Way We Were), nostalgična melodrama o razdoblju hollywoodskih crnih lista. Do kraja 70-ih godina njegov jedini originalni scenarij je Životna prekretnica (H. Ross, 1977). Usprkos razmjerno malobrojnim scenarijima, uočljivo je da je njegov odnos prema scenar. radu (»Film je medij redatelja«) odnos majstora »krojenih komada« koji dramaturško umijeće stavlja u funkciju manipuliranja srednjoklasnim intelektualističkim kompleksima. Njegovi kaz. komadi zapaženo su adaptirani u filmove Kuća hrabrog (M. Robson, 1949), Ljetno doba (D. Lean, 1955), Priča sa zapadne strane (R. Wise i J. Robbins, 1961) i Gypsy (M. LeRoy, 1962).

N. Paj.


Citiranje:
LAURENTS, Arthur. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 11.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=2975>.

kratice i simboli