LZMK

Filmska enciklopedija

AUER, Mischa Filmska traka traži dalje ...

AUER, Mischa (pr. ime Mihail Simonovič Unskovski), am. filmski glumac rus. podrijetla (Petrograd, danas Lenjingrad, 17. XI 1905 — Rim, 5. III 1967). U SAD dolazi 1920. s djedom, violinistom L. Auerom, od kojega preuzima prezime. Prva glum. iskustva stječe na Broadwayu, a 1928. F. Tuttle mu povjerava ulogu u filmu Nešto se uvijek događa. U poč. karijere dobiva uglavnom sporedne uloge egzotičnih tipova (Rusa, Indijaca, Meksikanaca), pretežito negativaca. U filmu Moj čovjek Godfrey (G. La Cava, 1936) ostvaruje jednu od najboljih komičnih uloga am. komedije 30-ih godina. Duga, koščata lica, tankih brčića, izbuljenih očiju, uvijek naglašeno elegantan, postaje specijalistom za ekscentrične i ekstravagantne likove, pretežito aristokrata. Najzapaženije uspjehe postiže u suradnji s F. Caprom u filmu U grob ništa ne nosiš (1938), R. Clairom u filmu Na kraju ne ostade nitko (1945) i O. Wellesom u filmu Tajni dosje (1955). Nakon II svj. rata snima isključivo u Evropi (Francuska, Italija, Vel. Britanija).

Ostale važnije uloge: Rumena zora (W. Dieterle, 1932); Viva Villa! Conway i H. Hawks, 1934); Križari (C. B. De Mille, 1935); Ona i njezinih sto (H. Koster, 1937); Destry ponovno jaše (G. Marshall, 1939); Sedam grešnika (T. Garnett, 1940); Ljepotica iz New Orleansa (R. Clair, 1941); Hellzapoppin (H. C. Potter, 1941); Dovraga slava (Steno i M. Monicelli, 1949); Frou-Frou (A. Genina, 1955); Nathalie (Christian-Jaque, 1957); Doviđenja, baby! (K. Hughes, 1966).

LIT.: J. R. Parish/W. T. Leonard, The Funsters, New York 1979.

D. Šva.


Citiranje:
AUER, Mischa. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 27.5.2022. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=252>.

kratice i simboli