LZMK

Filmska enciklopedija

IBERT, Jacques Filmska traka traži dalje ...

IBERT, Jacques, franc. skladatelj i dirigent (Pariz, 15. VIII 1890 — Pariz, 5. II 1962). Studirao na pariškom konzervatoriju. Afirmirao se kao jedan od vrhunskih majstora franc. glazbe u razdoblju između dva rata, te kao jedan od vodećih dirigenata. Skladao opere, balete, operete, scensku glazbu te simfonijska, komorna i vokalna djela u kojima se prepleću obilježja neoklasike s impresionističkim zv. koloritom. Na filmu debitira u nij. razdoblju (1926), najviše se istaknuvši glazbom za film Talijanski slamnati šešir (1927) R. Claira, koja se izvodi i kao koncertno djelo s naslovom Divertissement. Nastavio je u doba zv. filma, surađujući nadasve uspješno sa J. Duvivierom, M. Tourneurom, G. W. Pabstom, M. L'Herbierom i dr. Zapažena je njegova glazba i za am. filmove Macbeth (1948) O. Wellesa i Poziv na ples (1956) G. Kellyja.

Ostali važniji filmovi: Pet prokletih džentlmena (J. Duvivier, 1931); Dvije sirotice (M. Tourneur, 1933); Don Quijote (G. W. Pabst, 1933); Golgota (J. Duvivier, 1934); Justin iz Marseillea (M. Tourneur, 1935); Koenigsmark (M. Tourneur, 1935); Krivac (R. Bernard, 1936); Čovjek niotkuda (P. Chénal, 1937); Maltežaninova kuća (P. Chénal, 1938); Rodoljub (M. Tourneur, 1938); Fantastična kočija (J. Duvivier, 1939); Komedija sreće (M. L'Herbier, 1940); Félicie Nanteuil (M. Allégret, 1942); Boemski život (M. L'Herbier, 1942); Djevojke s Obale cvijeća (M. Allégret, 1943); Panika (J. Duvivier, 1946); Slučaj kraljičine ogrlice (M. L'Herbier, 1946); Marijana moje mladosti (J. Duvivier, 1954).

Ni. Š.


Citiranje:
IBERT, Jacques. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 26.5.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=2334>.

kratice i simboli