LZMK

Filmska enciklopedija

HASSELMANN, Karl Filmska traka traži dalje ...

HASSELMANN, Karl, njem. snimatelj. Pouzdanih biografskih podataka o njemu nema. Osobito se istaknuo ranih 20-ih godina, kada njegova fotografija u njem. kinematografiju unosi specifični komorni stil → Kammerspiela. Vrstan poznavalac film. tehnike i tehnologije, H. je čitav niz prizora snimao pri slabom intenzitetu svjetla, a slika je ipak ostala tonski bogato izdiferencirana; na takav način uspijeva u potpunosti sačuvati atmosferu. U Pokrajnjim stepenicama (1921) P. Lenija u ekspresionističkom je stilu prikazao podrumska stubišta i mračna dvorišta, a samo u trenutku kad se siromašna djevojka pokušava ubiti skokom s krova pušta u kadar malo svjetla; ovo djelo u prvom redu slikom (a ne međunatpisima) govori o soc. razlikama i teškom životu sirotinje. Filmom Veliki praznik (1922) U. Gada dokazuje da je jednako vješt kada treba prikazati nerealne situacije i ostvariti vizionarske kadrove. Djelujući i u doba zv. filma, nije dao nijedno spomena vrijedno ostvarenje — sve su to bili komerc. filmovi u kojima je uloga kamere isključivo registratorska.

Ostali važniji filmovi: Ulica (K. Grüne, 1923); Doček Nove godine (L. Pick, 1924).

K. Mik.


Citiranje:
HASSELMANN, Karl. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 12.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=2166>.

kratice i simboli