HASSELMANN, Karl

traži dalje ...

HASSELMANN, Karl, njem. snimatelj. Pouzdanih biografskih podataka o njemu nema. Osobito se istaknuo ranih 20-ih godina, kada njegova fotografija u njem. kinematografiju unosi specifični komorni stil → Kammerspiela. Vrstan poznavalac film. tehnike i tehnologije, H. je čitav niz prizora snimao pri slabom intenzitetu svjetla, a slika je ipak ostala tonski bogato izdiferencirana; na takav način uspijeva u potpunosti sačuvati atmosferu. U Pokrajnjim stepenicama (1921) P. Lenija u ekspresionističkom je stilu prikazao podrumska stubišta i mračna dvorišta, a samo u trenutku kad se siromašna djevojka pokušava ubiti skokom s krova pušta u kadar malo svjetla; ovo djelo u prvom redu slikom (a ne međunatpisima) govori o soc. razlikama i teškom životu sirotinje. Filmom Veliki praznik (1922) U. Gada dokazuje da je jednako vješt kada treba prikazati nerealne situacije i ostvariti vizionarske kadrove. Djelujući i u doba zv. filma, nije dao nijedno spomena vrijedno ostvarenje — sve su to bili komerc. filmovi u kojima je uloga kamere isključivo registratorska.

Ostali važniji filmovi: Ulica (K. Grüne, 1923); Doček Nove godine (L. Pick, 1924).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

HASSELMANN, Karl. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/2166>.