GARBUGLIA, Mario

traži dalje ...

GARBUGLIA, Mario, tal. scenograf (Fontespina, 27. V 1927). Studirao na Accademia delle Belle Arti u Rimu, a zatim i na Centro Sperimentale di Cinematografija u Rimu. Rad na filmu započinje 1949. kao pomoćnik scenografa na filmu Žene bez imena G. von Radvanyija. Iste godine započinje i vrlo plodnu suradnju sa scenografom M. Chiarijem koja traje do 1956. Nedugo potom samostalno izrađuje jednu od svojih najboljih scenografija za film Brana na Pacifiku (1958) R. Clémenta. Nakon toga najčešće surađuje s L. Viscontijem (smatran je redateljevim »idealnim« suradnikom). Za njegov rad u početku su karakteristična vrlo stilizirana, gotovo kaz. rješenja s čestim izbjegavanjem realističkoga, a izraziti talent pokazuje za crno-bijelu tehniku (Bijele noći, 1957, L. Viscontija), ali — kasnije — i za filmove u boji (Gepard, 1963, L. Viscontija). Za rad na Velikom ratu (1959) M. Monicellija nagrađen je godišnjom nagradom tal. kritike Nastri d'Argento.

Ostali važniji filmovi: Djevojke sa Španjolskog trga (L. Emmer, 1952); Rat i mir (K. Vidor, 1956); Zbogom, oružje (Ch. Vidor, 1956); Rocco i njegova braća (L. Visconti, 1960); Boccaccio '70 (omnibus, epizoda L. Viscontija, 1962); Drugovi (M. Monicelli, 1963); Žena-majmun (M. Ferreri, 1964); Visoka škola nevjere (omnibus, epizoda M. Monicellija, 1964); Drage zvijezde Velikog medvjeda (L. Visconti, 1965); Lov na lisicu (V. De Sica, 1966); Nered (F. Brusati, 1967); Stranac (L. Visconti, 1967); Barbarella (R. Vadim, 1967); Vještice (omnibus, 1967); Waterloo (S. F. Bondarčuk, 1970); Zvjezdana prašina (A. Sordi, 1973); Zatvoreni obiteljski krug (L. Visconti, 1975).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

GARBUGLIA, Mario. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/1877>.