FRANCIOLINI, Gianni

traži dalje ...

FRANCIOLINI, Gianni, tal. redatelj (Firenca, 1. VI 1910 — 1960). God. 1930. odlazi u Pariz, gdje se kreće u krugovima film. avangardistâ, pod utjecajem osobito E. Deslawa. Praktična red. iskustva stječe asistirajući G. Lacombeu. Debitira u domovini 1940 (Inspektor Vargas — L'ispettore Vargas). Pozornost kritike svraća svojim drugim filmom Farovi u magli (Fari nella nebbia, 1941), oporom pričom o životu vozačâ kamiona, u kojoj je očita njegova vezanost na franc. poetski realizam. Poslije II svj. rata djeluje na marginama neorealist. pokreta, režirajući lepršave filmove s natruhama soc. tematike (npr. Dobar dan, slone! — Buongiorno, elefante, 1952, snimljen 1950, sa V. De Sicom u gl. ulozi). Popularnost kod publike i određen komerc. efekt polučio je djelima rimskog ugođaja u kojima se anegdotsko-feljtonistička red. faktura nadovezuje na podrugljivo, ponekad dobrodušnim humorom ublaženo, kritiziranje duhovne praznine i moralne smućenosti građanske klase (npr. Villa Borghese, 1953; Gospođice s broja 04 — Le signorine dello 04, 1955; Rimske priče — Racconti romani, 1955).

Ostali filmovi: Sretni dani (Giorni felici, 1942); Zbogom, ljubavi (Addio, amore!, 1943); Olujna noć (Notte di tempesta, 1945); Ljubavnici bez ljubavi (Amanti senza amore, 1947); Mlada ne može čekati (La sposa non può attendere/Anselmo ha fretta, 1949); Posljednji susret (Ultimo incontro, 1951); Svijet vas osuđuje (Il mondo le condanna, 1952); Žene smo (epizoda u omnibusu, 1953); Četvorica bez kreveta (epizoda u omnibusu, 1954); Grijeh čistoće (Peccato di castità, 1956); Ljetne priče (Racconti d'estate, 1958); Ferdinand I, napuljski kralj (Ferdinando I re di Napoli, 1959).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

FRANCIOLINI, Gianni. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.3.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/1801>.