LZMK

Filmska enciklopedija

FERRER, Mel Filmska traka traži dalje ...

FERRER, Mel (puno ime Melchior Gaston Ferrer), am. glumac, redatelj i producent (Elberon, New Jersey, 25. VIII 1917). Rođen u obitelji liječnika kub. podrijetla, školuje se na sveučilištu Princeton, no studij prekida zbog glume, koju uči uzdržavajući se različitim poslovima. Karijeru otpočinje 1938. kao zborski plesač u musicalima; od 1940. igra i u kazalištu. Uslijed bolesti ubrzo prekida kaz. karijeru i posvećuje se radiju, gdje napreduje do uspješnog producenta. Sredinom 40-ih godina vraća se kazalištu kao glumac i redatelj, da bi se potom ogledao i na filmu — najprije kao redatelj niskobudžetnog filma Djevojka iz Limberlosta (The Girl of the Limberlost, 1945); red. zanat usavršava asistirajući J. Fordu u Bjeguncu (1947). Kao redatelj ne postiže uspjeha, ali zato kao glumac u narednih dvadesetak godina ostvaruje niz zapaženih uloga u djelima uglavnom poznatih redatelja; obično su to osjećajni no suzdržani likovi, često i povučeni do ukočenosti. Šira publika osobito ga pamti po ulogama hromog lutkara u Lili (Ch. Walters, 1953) i kneza Andreja Bolkonskog u Ratu i miru (K. Vidor, 1956). Sredinom 60-ih godina počinje pobolijevati na srcu, pa na dulje vrijeme napušta glumu i bavi se producenturom, producirajući, npr., jedan od filmova svoje treće supruge A. Hepburn — Sama u tami (T. Young, 1967), a s njom u gl. ulozi režirao je Zelena zdanja (Green Mansions, 1959). Do 1984 (nastupajući često i u Evropi) igrao je u više od 40 filmova, a režirao ih je 5.

Ostali važniji filmovi (kao glumac): Izgubljene granice (A. L. Werker, 1949); Rođena da bude zla (N. Ray, 1950); Prkosni bikovi (R. Rossen, 1951); Ranč prokletih (F. Lang, 1952); Scaramouche (G. Sidney, 1952); Vitezovi okruglog stola (R. Thorpe, 1954); Oh, Rozalinda! (M. Powell, 1955); Helena i muškarci (J. Renoir, 1956); Sunce se ponovno rađa (K. King, 1957); Fräulein (H. Koster, 1958); Umrijeti od užitka (R. Vadim, 1960); Orlacove ruke (E. Gréville, 1961); Đavao i deset zapovijedi (J. Duvivier, 1962); Najduži dan (K. Annakin, A. Marton i B. Wicki 1962); Pad Rimskog Carstva (A. Mann, 1964); Pariz kad cvrči (R. Quine, 1964); Seks i samostalna djevojka (R. Quine, 1964); U sjeni inkvizicije (L. Salce, 1966, i producent); Inspektor Brannigan (D. Hickox, 1975); Lili Marleen (R. W. Fassbinder, 1981); Tisuću milijardi dolara (H. Verneuil, 1982); Lovci (K. Makk, 1983); kao redatelj: Tajni bijes (Secret Fury, 1950); Cabriola (1965); kao producent: W (R. Quine, 1974).

D. Mov.


Citiranje:
FERRER, Mel. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 7.7.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=1639>.

kratice i simboli