FAPP, Daniel L.

traži dalje ...

FAPP, Daniel L., am. snimatelj (21. IV 1901). Član A. S. C. Na film dolazi kao laboratorijski tehničar; 20-ih godina radi razne poslove u snim. odjelu kompanije Paramount, a 30-ih djeluje kao asistent snimatelja. Samostalno snima od 1941; u prvo vrijeme surađuje pretežno sa M. Leisenom, npr. u filmovima Kitty (1945), Svakom svoje (1946), Proljeće je stiglo iznenada (1947), Zlatne naušnice (1947), Draga, kako možeš (1951) i dr. Za istu kompaniju snima i više uspjelih komedija F. Tashlina (sa J. Lewisom i D. Martinom u gl. ulogama), tako Artisti i modeli (1955) i Hollywood ili propast (1956). Istančana smisla za specifično tretiranje boje, često snima čitave sekvence u samo jednoj boji. Kadar mu je katkad i prebogat s obzirom na kolor, no to odgovara tadašnjemu am. ukusu (npr. Daj da se volimo, 1960, G. Cukora). Za fotografiju u filmu Priča sa zapadne strane (R. Wise i J. Robbins, 1961) nagrađen je Oscarom. Otada, međutim, snima uglavnom seksi-komedije, a ta su ostvarenja mnogo skromnija od njegovih mogućnosti. S filma se povlači 1969.

Ostali važniji filmovi: Onda sutra (I. Pichel, 1944); Zadržite plavušu (G. Marshall, 1945); Svašta se može dogoditi (G. Seaton, 1952); Pokucaj o drvo (M. Frank i N. Panama, 1954); Divlji čovjek (Ch. Vidor, 1957); Žudnja pod brijestovima (De. Mann, 1958); Posljednja obala (S. Kramer, 1959); Jedan, dva, tri (B. Wilder, 1961); Nova vrst ljubavi (M. Shavelson, 1963); Veliki bijeg (J. Sturges, 1963); Ne šalji mi cvijeće (N. Jewison, 1964); Neuništiva Molly Brown (Ch. Walters, 1964); Tajni agent Flint (De. Mann, 1965); Polarna stanica Zebra (J. Sturges, 1968); Zarobljenici svemira (J. Sturges, 1969).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

FAPP, Daniel L.. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.3.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/1600>.