DRACH, Michel

traži dalje ...

DRACH, Michel, franc. redatelj (Pariz, 18. X 1930 — Pariz, 1990). Suprug → M.-J. Nat. Školovanjem slikar. Film. karijeru započinje kao asistent J.-P. Melvillea, zatim snima 3 kratkometr. filma i režira na televiziji. Prvim cjelovečernjim filmom Nedjeljom se ne pokapa (On n'enterre pas le dimanche, 1959), premda je rađen iznimno skromnim sredstvima, osvaja visoko priznanje — državnu Nagradu Louis Delluc; u filmu je uspješno predočen problem imigranata (osobito crnaca) u Parizu, kojima se ionako teško prilagođivanje novoj sredini još više otežava na sve moguće načine; posebno su sugestivni prizori ponižavanja najnižim poslovima koje moraju obavljati da bi preživjeli. Određenog uspjeha ima i stilski čistim, pomalo anakroničnim ljubavnim filmom Amélie ili vrijeme ljubavi (Amélie, ou le temps d'aimer, 1961). Problem zapošljavanja protkan temom rasizma i s alž. ratom u pozadini osnova je filma Élise ili pravi život (Élise ou la vraie vie, 1970, snimljen 1966). Svoj najveći uspjeh postigao je Violinama na balu (Les violons du bal, 1973), o jednom djetinjstvu za II svj. rata, u kojem gl. ulogu tumači njegov sin David. U biografskom filmu Guy de Maupassant (1982) usredotočio se na intimni život slavnog pisca u dvije posljednje godine života. Mada talentiran, zbog nekomercijalnosti većine svojih filmova teško dolazi do novih projekata, pa je njegov opus skromnijeg opsega.

Ostali filmovi: Dobra prilika (La bonne occase, 1964); Dijamantni safari (Safari Diamants, 1966); Pričaj mi o ljubavi (Parlez-moi d'amour, 1975); Sjenke sjećanja (Le passé-simple, 1977); Crveni pulover (Le pull-over rouge, 1979).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1986-1990.

Citiranje:

DRACH, Michel. Filmska enciklopedija (1986-90), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.3.2024. <https://filmska.lzmk.hr/clanak/1407>.