LZMK

Filmska enciklopedija

D'AVINO, Carmen Filmska traka traži dalje ...

D'AVINO, Carmen, am. slikar i sineast (Waterbury, Connecticut, 1918). Ratni snimatelj za I svj. rata; potom studira lik. umjetnosti u Parizu, gdje snima i svoj prvi dokum. film Lakiranje (Vernissage, 1950), da bi zatim u Finskoj realizirao dokumentarac Finska (Finland, 1951). Nakon povratka iz Indije (gdje je neko vrijeme živio) kreira apstraktne anim. filmove Dosjetke za nedjeljno popodne (Patterns for a Sunday Afternoon, 1954), Tema i promjena (Theme and Transition, 1956) i Veliko O (The Big O, 1958), u kojima je vidljiv utjecaj ind. umjetnosti. Druga faza njegova opusa obuhvaća eksp. filmove u kojima konkretni ambijenti i pejzaži postaju poprišta neobičnih animacijskih promjena: Weaverovi (The Weavers, 1958), Soba (The Room, 1959) i Putovanje (The Trip, 1960). U trećoj fazi D. povezuje iskustva apstraktnog slikarstva i animacije u cjeline originalne oniričke poetike, na razmeđi klas. avangarde i suvremenog undergrounda. Usporedno se bavi reklamnim i tv-filmom.

Ostali važniji filmovi: Kamena sonata (Stone Sonata, 1962); Pianissimo (1963); Finska basna (A Finnish Fable, 1963); Tarantella (1966); Pozadina (Background, 1973).

R. Mun.


Citiranje:
D'AVINO, Carmen. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 27.6.2022. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=1213>.

kratice i simboli