LZMK

Filmska enciklopedija

DAQUIN, Louis Filmska traka traži dalje ...

DAQUIN, Louis, franc. redatelj (Calais, 30. V 1908). Studirao pravo, bavio se novinarstvom i asistirao poznatim redateljima (J. Duvivier, A. Gance, J. Grémillon); također, montirao je filmove, a djelovao je i kao producent. U svome prvom igr. filmu Mi, klinci (Nous les gosses, 1941) ističe duh solidarnosti među đacima. Nakon nekoliko osrednjih, komercijalno uspjelih policijskih filmova (npr. Gospođa i mrtvac — Madame et la mort, 1943; Putnik sviju svetih — Le voyageur de la Toussaint, 1943), okreće se soc. tematici izražavajući svoja ljevičarska uvjerenja. Tako u filmu U osvit zore (Le point du jour, 1949) na realist. način prikazuje život i rad radničke klase; radnja filma, protkana dokumentarističkim prizorima iz rudnika, prati nekoliko konfliktnih situacija i teži da predstavi galeriju tipičnih likova; tezičnost filma osobito je izražena u pojednostavljenom rješavanju konflikata. Iako se uvijek isticala njegova iskrenost i poštenje, zbog izrazitog polit. angažmana franc. producenti su ga se odrekli; prinuđen je snimati u inozemstvu — samo još nekoliko prosječnih filmova. Snimio je ukupno 14 filmova. Svoje poglede na film iznio je u knjizi Film, naše zvanje (Le Cinéma, notre métier, 1960).

Ostali važniji filmovi: Prvi na planinarskom konopcu (Premier de cordée, 1943); Domovina (Patrie, 1946); Braća Bouquinquant (Braća Bouquinquant, 1947); Miris gospođe u crnom (Le parfum de la dame en noir, 1949); Gospodar poslije Boga (Maître aprčs Dieu, 1950); Bel-Ami (1954, u Austriji); Čičci Baragana (Les chardons du Baragan, 1957, u Rumunjskoj); Sajam vragoljanâ (Le foire aux cancres, 1963).

Pe. K.


Citiranje:
DAQUIN, Louis. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 28.9.2022. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=1200>.

kratice i simboli