LZMK

Filmska enciklopedija

DANKWORTH, John Filmska traka traži dalje ...

DANKWORTH, John, brit. kompozitor (London, 20. IX 1927). Studirao na Royal Academy of Music u Londonu. Karijeru je započeo svirajući alt-saksofon u različitim jazz-sastavima te je ubrzo postao jedan od vrhunskih predstavnika modernog jazza u Evropi. Nastupao od 1950. s vlastitim septetom Dankworth Seven, zatim (od 1953) vodi Dankworth Orchestra. Komponirao je, među ostalim, balet Lysistrata. Filmom se počeo baviti 1958/59, potaknut idejama K. Reisza, pobornika tzv. Free Cinema. Prvu film. glazbu pisao je za Reiszove filmove (Mi smo momci iz Lambetha, 1959; Subotom uvečer, nedjeljom ujutro, 1960), a zatim je osobito uspješno surađivao s J. Loseyjem.

Pristaša izrazito antiakademski koncipirane glazbe, u svojim je film. partiturama pokazivao smisao za neuobičajene zv. efekte, katkad zasnovane na slaganju raznovrsnih pa i oprečnih instrumentalnih boja (npr. u Loseyjevom filmu Nesreća, 1967, glazba se temelji na zv. bojama harfe i saksofona) ili na kombiniranju jazza i tradic. glazbe (npr. u filmu Darling, 1965, J. Schlesingera, javlja se Bachova koralna melodija obrađena u stilu jazza). D. je komponirao glazbu za crt. filmove, tako i za seriju Hamilton (J. Halas i J. Batchelor, 1961/62), te za televiziju.

Ostali važniji filmovi: Betonska džungla (J. Losey, 1960); Sluga (J. Losey, 1963); Pijesak Kalaharija (C. Endfield, 1965); Morgan (K. Reisz, 1966); Modesty Blaise (J. Losey, 1966); Posljednji safari (H. Hathaway, 1967); Sol i papar (R. Donner, 1968); Mag (G. Green, 1968); Savršen petak (P. Hall, 1970); Ubojica sa Rillington Placea (R. Fleischer, 1971).

I. Ać.


Citiranje:
DANKWORTH, John. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 27.6.2022. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=1194>.

kratice i simboli