LZMK

Filmska enciklopedija

ACHARD, Marcel Filmska traka traži dalje ...

ACHARD, Marcel, franc. komediograf, scenarist i redatelj (Sainte-Foy-lès-Lyon, 5. VII 1899 — Pariz, 3. VIII 1974). Kratku karijeru učitelja i novinara napušta 1922, nakon izvedbe svoga prvoga kaz. komada, te nedugo potom postaje jednim od najuspješnijih franc. komediografa. Svježinu i hirovitost svojih prvih djela bulevarskog tipa A. kasnije nadopunjuje psihol. analizom. God. 1931. počinje pisati i film. scenarije u kojima je lako prepoznati nastavak bulevarskog patosa i senzacionalizma njegovih kaz. komadâ. Uspjeliji filmovi te vrste, kao Vesela udovica (E. Lubitsch, 1934), Mayerling (A. Litvak, 1936) i nedvojbeni vrhunac njegova scenar. opusa, film Madame de . . . (M. Ophüls, 1953), odlikuju se otmjenošću i sjetnim ugođajem što ga zrači evr. aristokratska sredina na zalazu. Često surađuje s M. Allégretom, redateljem koji se ističe istančanim stilom. Samostalno je režirao dva filma: drugu film. verziju svoga vlastitog komada Jean de la Lune (1949) te biografiju J. Offenbacha Pariski valcer (La valse de Paris, 1950).

Ostali važniji filmovi (kao scenarist): Alibi (P. Chénal, 1937); Oluja (M. Allégret, 1938); Neobični gospodin Victor (J. Grémillon, 1938); Kakav otac, takav sin (J. Duvivier, 1940); Félicie Nanteuil (M. Allégret, 1942); Lijepa avantura (M. Allégret, 1942); Djevojke s Obale cvijeća (M. Allégret, 1943); Petrus (M. Allégret, 1946); Žena i njezina igračka (J. Duvivier, 1959); Pucanj u tami (B. Edwards, 1964).

D. Žč.


Citiranje:
ACHARD, Marcel. Filmska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2019. Pristupljeno 9.4.2020. <http://filmska.lzmk.hr/Natuknica.aspx?ID=11>.

kratice i simboli